top of page

Discgolfová sezona 2015 aneb Kyslíkovo hodnocení "velkých" turnajů (1/2)


V létě 2014 jsme při kondičním běhání objevili discgolfové koše a ke třicetinám jsem od Evičky dostal sadu disků. Za pár týdnů jsme přijeli na náš první turnaj do Kolína. Marker mi daroval táta Pachese, triko fungovalo i jako hadr a většinu pauz mezi koly jsem strávil hledáním jednoho ze svých třech disků v Labi. Discgolf nás chytil a od té doby hrajeme stále, ještě ve stejném roce jsem si vyzkoušel i víkendový Czech Open. Po něm jsme se zaregistrovali do PDGA a rok 2015 znamenal naši první opravdovou sezónou.



Zúčastnil jsem se letos přibližně čtyř desítek rozmanitých turnajů nejen v ČR. Povedlo se mi objet všechny A a B turnaje české ligy a díky tomu skončit na celkovém pěkném 11. místě (Evička čtvrtá). Z menších turnajů jsme v rámci Hrajdiscgolf túry pořádali pražské turnaje pro Měšťany. Líbil se nám první ročník Pražské ligy od Ultima, kde Evička zvítězila a já byl hned za Nowikem. Na Krejcárku se mi při turnaji doubles podařilo na jamce č. 5 první turnajové eso. Dva malé turnaje jsem dokonce vyhrál - v zasněženém Brně a v létě v Nučicích. Nejvíc se mi z jednodenních turnajů líbilo lesní hřiště pražské zimní Cibule a těším se na repete.


U dvoudenních turnajů, jejichž výčet následuje, subjektivně zhodnotím školní známkou (1 až 5) hřiště i turnaj jako takový. V hodnocení hřiště se neodrazí ani kvalita výhozišť ani jak bylo či nebylo připraveno. Hodnotím jen layout kurzu jako takového. Zkrátka jak se mi hřiště líbilo. V hodnocení turnaje zahrnu vše dohromady, jak moc se mi turnaj líbil či nelíbil. Přidám svou nejoblíbenější jamku z turnaje, přičemž obvykle preferuji úzké lesní tunely anebo jamky, kde házíme s kopce dolů.


Víkendové turnaje České DG ligy



První velký turnaj sezóny v pěkném zámeckém parku. Zdařilé první kolo (plus 4), výrazně horší druhé. Třetí kolo (plus 14) v mém podání ve znamení marného souboje s větrem a místy i vodou. Velká škola a cenné zkušenosti. Nejpřísnější jamkou byl jediný pětipar (č. 14), na kterém jsem zaznamenal devět hodů - to je rekord který jsem dosud nepřekonal . :)

Povedené momenty - v každém kole birdie - jsem zaznamenal na čtyřparové jamce č. 6 (184 metrů z prudkého kopce).

  • Nejhezčí jamka: # 11 - 157 metrů klesá od altánku mezi cestu, pár stromů a rybník

  • Hodnocení hřiště: 1-2

  • Hodnocení turnaje: 2



Příjemná atmosféra místních nadšenců. Půlhodinka marného otužování po stehna v rybníčku ráno před prvním kolem. Lehké doublemando (č. 6) jsem minul svorně ve všech kolech, ve třetím se rozfoukalo tak, že na ostrov (č. 8) jsem v protivětru nedohodil ani Destroyerem J Dařila se mi jamka č. 10 (3x birdie), v druhém kole ji Vojta Rychtár z mého flightu zaesoval.

  • Nejhezčí jamka: # 16 - 93 metrů přes rybník

  • Hodnocení hřiště: 2-3

  • Hodnocení turnaje: 2-



Rodinná atmosféra, pohoda, Olšák s kytarou. Krátké hřiště jsem v prvním kole zvládl hluboko pod par. Jen pět Openů mělo lepší skóre. V dalších kolech mě zas nachytal ostrov (č. 2) a to vždy i z dropzóny… Ve druhém kole jsem si pohoršil celkově o strašných 11 hodů. Ale jakmile jsme vlezli do lesa, místní jamky mě bavily. Evička se umístila na krásné stříbrné pozici.

  • Nejhezčí jamka: # 8 - jednoduchý rovný šedesátimetrový tunel mezi stromy

  • Hodnocení hřiště: 1-2

  • Hodnocení turnaje: 2



Udržovaný zámecký park a početný domácí klub. Krásné až tropické počasí, desetiminutová sprcha zastihla můj flight na autobusové zastávce mezi jamkami č. 10 a č. 11. Nebavila mě asfaltová jamka č. 18. Vyrovnané výkony ve všech kolech znamenaly mojí radost z desátého místa. Skvěle zahrála Evička, která ve své kategorii zvítězila. Skórem ve finále překonala například i všechny mastery.

  • Nejhezčí jamka: # 13 - krásný čtyřpar klesá 141 metrů , lze dosáhnout i na eagle

  • Hodnocení hřiště: 1-2

  • Hodnocení turnaje: 1-



První turnaj kategorie A, navíc mistrovský. 21 jamek s „Jágrovským parem“ (68) pro čtyřčlenné flighty. Nafasovali jsme kromě putteru i pěkný caddybook a super hadr na disky. Dařilo se mi, po prvních dvou kolech jsem usínal spokojený přesně v paru. Nakonec pěkná 11. pozice. Nowik porazil Lukáše a stal se mistrem, Greplík s Přemou a Kubou Čechem se dělili o bronz. V ženách zaslouženě vyhrála Jarča (Evička bronzová!), v juniorech Knapy a v masterech Marťák.

  • Nejhezčí jamka: # 14 - 221 metrů s rezavým košem na „Řípu“

  • Hodnocení hřiště: 2

  • Hodnocení turnaje: 2



Náročné hřiště odpovídající áčkové úrovni. Velmi slabá hráčská účast, juniorů bylo tak málo, že se jejich kategorie ani neotevřela. Skvěle se mi povedlo poslední kolo – rating 958. Díky tomu jsem obsadil krásné šesté místo jen bod za posledním finalistou Greplíkem. Toho musím pochválit za nezapomenutelný dlouhý drive na jamce č. 17! Výsledky z jednotlivých jamek na webu bohužel dodnes nejsou.

  • Nejhezčí jamka: # 16 - 81 metrů dlouhý třípar z pevného hřiště přes padlý strom

  • Hodnocení hřiště: 1

  • Hodnocení turnaje: 1-2



Krásný sportovní areál v přírodě, hřiště v kopcích. Pro účastníky nezapomenutelný meeting, bivakování v turnajovém centru, maxi pizza. Zkoušení hřiště za pátečního mega větru, ale v sobotu nás překvapilo bezvětří. Příští rok kolečkové brusle s sebou. Pro mě opět dobré umístění v první desítce.

  • Nejhezčí jamka: # 10 – 210 metrů dlouhý ostrovní čtyřpar z prudkého kopce (a mostu)

  • Hodnocení hřiště: 2-

  • Hodnocení turnaje: 2-3



Kunovský les nás přivítal páteční prudkou bouřkou a nepříliš připraveným hřištěm, ale na turnaji bylo dobře. Povedená královská jamka (č. 12, par 5) byla 235 metrů dlouhá s double mandem asi 60 metrů před košem. Oba jsme s Evičkou hráli dobře, druhé kolo jsem měl dokonce ohodnocené ratingem 955. Třetí kolo jsem až na acerun na trojce zkazil, ale další umístění v desítce se počítá. Evička bojovala o vítězství, které si nakonec zasloužila Jarča.

  • Nejhezčí jamka: # 9 – 152 metrů lesním tunelem, velkorysý par 5

  • Hodnocení hřiště: 1-2

  • Hodnocení turnaje: 3



Chebský turnaj na klasické pevné osmnáctce. Do ligy se nepočítala kategorie juniorů ani žen díky nízké účasti členů. Místní borci ukázkově vyčistili okolí výhozišť a také sprejem označili nebezpečné kořeny. Přespolní ze Skalné se třemi disky mě v lesních jamkách slušně školili. Po dvou kolech jsem měl stejné skóre jako Evička, z čehož měla radost jen ona J.

  • Nejhezčí jamka: # 13 – 94 metrů nejdříve dolů a za potůčkem nahoru

  • Hodnocení hřiště: 2

  • Hodnocení turnaje: 2-



Hezký jezdecký areál v malebné přírodě. Bohatý turnajový balíček a místní pohostinnost vykompenzovaly snad šest hodin jízdy se zácpami po dálnici. Super ostrovní jamka č. 1, kde si většina startovního pole alespoň jednou zaplavala. Zatímco já jsem se paru hřiště nepřiblížil, Lukáš Filandr zahrál v prvním kole skvělých minus 11, za což si zasloužil rating 1039!

  • Nejhezčí jamka: # 9 – 211 metrů z kopce od rozhledny do údolí na kopeček

  • Hodnocení hřiště: 1-

  • Hodnocení turnaje: 1-



Náročnější layout hřiště než v létě nevyužívající jamky pevného krátkého hřiště. Líbil se mi hrací systém turnaje. Po třech klasických kolech se hrálo semifinále na 9 jamek pro lepší polovinu Openů a až pak šestice finálových jamek pro nejlepší pětici. Před turnajem mi odešly putty neznámo kam a jediný možný způsob dokončení jamky i z blízka jsem nalezl ve straddle puttu. Stejně jako z Kadaně výsledky z jednotlivých jamek na webu chybí.

  • Nejhezčí jamka: # 2 – 303 metrů z velikého kopce, par 4

  • Hodnocení hřiště: 2

  • Hodnocení turnaje: 2



Svinec nabídl na horních otevřených jamkách dokonalá přírodní panoramata. Na stejných jamkách pak bylo nejvíce zábavy s opravdu prudkým větrem. Nebyla nouze o tragikomické bumerangy, mnohdy se hráč po hodu přesouval od koše ještě dál. Na jamce č. 18 (ostrov) jsem si v prvním kole uspořádal soukromý větrný putting contest – za sedm. Ale zase jsem se ve třetím kole na té jamce zlepšil o 5 hodů. Na pěkné jamce č. 4 klesající po louce 217 metrů jsem zaznamenal birdie ve všech třech kolech. Evička byla po pěkném výkonu druhá.

  • Nejhezčí jamka: # 10 – 284 metrů do kopce plus vítr, OB vpravo a sklon svahu vlevo, par 5.

  • Hodnocení hřiště: 1

  • Hodnocení turnaje: 1-



Domácí hřiště skýtá velkou výhodu. Nemusíte se v pátek po práci nikam trmácet s batohy ani sledovat Google maps, které radí kudy objet tradiční zácpy na D1. Těšil jsem se na zlepšení oproti loňsku a vyrovnanými výkony jsem atakoval desítku. V obávané jámě (č. 11) jsem skončil jen jednou a disk našel, takže i dílčí cíl byl splněn J.

  • Nejhezčí jamka: # 5 – 119 metrů stále rovně, OB po stranách, krycí název teploměr. Par 3

  • Hodnocení hřiště: 1-2

  • Hodnocení turnaje: 2





Na souhrn neligových a zahraničních turnajů se můžete těšit v druhé části článku, kterou zveřejníme co nejříve!









DOPORUČUJEME
NEJNOVĚJŠÍ
ARCHIV
TAGY
Zatím žádné štítky
FACEBOOK
  • Facebook Basic Square
bottom of page