top of page

Kurz instruktora discgolfu Jurasovýma očima

Ve dnech 9. – 11. 10. 2014 v Novém Jičíně jsem jako první Plovák absolvoval kurz instruktora discgolfu. O teoretické znalosti a praktické dovednosti se tři dny starali zástupci Discgolfpark.cz, proDG.cz a HEPA group, s.r.o. Přemek Novák, Kryštof Novák a Michal Grepl.


Hodnocení kurzu


První den byl blok, kde se 13 účastníků kurzu dozvědělo o historii létajícího disku a discgolfu jako takového (v USA i České republice), rozdělení disků, teorii hodu (z čeho se skládá), typy hodů a základní pravidla. Druhý den dopoledne se 13 nadšenců různé výkonnosti naučilo různé druhy puttování, zasoutěžili si v družstvech a dozvěděli se, jak trénovat. Před obědem zbyl čas i na obejití hřiště DG Park Bocheta a aby to bylo zajímavější, hrálo se jen putrem. Po obědě už se šlo na drivování a na hřišti už to létalo zprava i zleva, z forehandu i backhandu. Aby se každý mohl podívat na to, co se naučil během dne, natočily se hody a na konci kurzu proběhla nezbytná analýza.

V sobotu ráno už měli borci tolik dovedností, že nezbylo, než se rozdělit do flightů a pustit se do turnaje. První kolo bylo na rány a druhé double. Po sečtení obou kol o jeden hod vyhrál Jirka Kyslík a na paty mu šlapali Juras a Michal Grepl.

Z celé akce jsem nadšený. Oceňuji aktivní a pozitivní přístup jak lektorů, tak i všech účastníků kurzu. Myslím, že podobné kurzy, vybudování sítě instruktorů a cvičitelů, vypracování metodiky cvičení, kompenzačních cvičení apod. bude nezbytné, aby se discgolf zase o krůček přiblížil ke golfu míčkovému.


Kasárna, Raketa nebo „poklad“, aneb moravskoslezský discgolfový maraton


Poznal jsem DG Park Bocheta, který patří mezi otevřenější a kratší hřiště, ale koše jsou poschovávány za keře a stromy a především pokud fouká vítr, tak hřiště umí pozlobit. Celkově jsem ho prošel 2x po příjezdu s Kyslíkem a především double mando mě potrápilo, ale našel jsem si cestu overem a poté už jsem se vždy vešel mezi poměrně úzké místo, které je nutné prohodit. V rámci kurzu poté ještě 3x. Nejlépe – 3.

DG není nikdy dost, tak jsme se s Kyslíkem, Evčou, Kryšótem a Přemkem vypravili do Valaškého Meziřící DG Park Kasárna. Z Valmezu jsem nadšenej. Řadím ho k tomu nejhezčímu a nejzábavnějšímu, co jsem zatím hrál. Krásný park, velké stromy, jamky z kopce, prohazování, koš na kopečku, jamky na forehand i backhand. Všem doporučuji. Prošli jsme ho 2x a nejlépe -2. DG maratón nás ale ještě čekal.

V sobotu po absolvování dvou kol Bochety v rámci kurzu a analýza hodů nás čekala cesta domů. Řízení se chopila Evča navigována Kyslíkem a Přemkem. Co je možné cestou stihnout?

Druhá stanice Avion Shopping park. Hřiště ještě vonělo novotou, ale už se na něm pohybovalo několik skupinek s lítajícími disky. Většina jamek otevřených středně dlouhých, ale autoři nezapomněli i na jamky, kde je nutné mít dobrou mušku. Já jsem měl nové disky a výsledek jsem obětoval zkoušení a testování. Odhad + 8, možná + 10. Každý den není posvícení.

Třetí stanice DG Park u Rakety, které je v parku, kde se dříve báli lidé i ve dne. Nyní přes den sviští disky, lidé si zde pouštějí draky a piknikaří. Pro mě hezčí a zajímavější ze dvou ostravských hřišť. Hráč už musí být nejen přesný, ale i dost dlouhý. Zajímavostí je jamka na sáňkovacím kopci.

Supervizor celé akce a jeho pokus o monsterputt na jedné z opavských jamek

Čtvrtá stanice Opava: DG Park Stříbrné jezero. Dalo by se říci poklad na Stříbrném jezeře. Přesně ten typ hřišť, které u nás chybí. První dvě jamky na zahřátí a poté už první ranou do lesa, odkud už se hráči dostanou až po skončení hry. Hřiště trestalo každou nepřesnost, ale taky nabídlo několik možností uhrát eso. Opava má u mě speciální oddělení. Je to hřiště naprosto odlišné a od většiny ostatních. Hra v lese má neopakovatelnou atmosféru. Věřím, že především v Opavě a Valašském Meziříčí si zase zahraju.

Padaly další nápady a cílové dg destinace, ale tma nás nasměrovala domů. Byl to báječný víkend plný discgolfu a dobré nálady.

Ještě jednou díky všem, jak kurzovníkům a lektorům, tak maratónské výpravě.

DG Park Stříbrné jezero

DOPORUČUJEME
NEJNOVĚJŠÍ
ARCHIV
TAGY
Zatím žádné štítky
FACEBOOK
  • Facebook Basic Square
bottom of page